اموزشگاه عکاسی برخی از این اشتباهات واضح هستند، اما برخی دیگر خیلی نه. هرچند، وجه مشترک همه آنها این است که اشتباهاتی هستند که اکثر ما بعضی مواقع مرتکب آنها شده ایم. بیایید به سراغ آنها برویم.
بیایید با اشتباهی شروع کنیم که اکثر ما آن را انجام داده ایم، و وما برای همه ما واضح نیست: عدم درک هارمونی های رنگ.
کنترل هارمونی های رنگ ممکن است برای عکاسان پرتره یا استودیو ساده تر باشد، اما ما به عنوان عکاسان منظره باید با شرایطی که طبیعت پیش روی ما می گذارد کار کنیم. گاهی اوقات، کار ما این است که در میان هرج و مرج، نظم پیدا کنیم و جالب ترین جنبه های منظره را به طور برجسته نشان دهیم. در واقع، این کار آسانی نیست.
زمانی که ما شروع به صحبت در مورد کار با رنگ ها در طبیعت می کنیم، بحث ها می توانند به سرعت جدال آمیز شوند. من در اینجا قصد ندارم بگویم که چه کاری را باید یا نباید انجام دهید، بلکه چند ایده در مورد نحوه کار با رنگ در پس پردازش به شما خواهم داد.
۱- از اسلایدرهای HSL در لایت روم یا Camera Raw برای تنظیم رنگ های خاص استفاده کنید تا هارمونی رنگ بهتری در تصویر ایجاد کنید.
۲- اسلایدرهای HSL می توانند برای کم کردن اشباع رنگ هایی که بیش از حد غالب هستند و دور کردن توجه غیر ضروری از سوژه اصلی نیز مورد استفاده قرار گیرند.
۳- از تکنیک هایی مانند ماسک های روشنایی (Luminosity Masks) یا ماسک های اشباع (Saturation Masks) در فتوشاپ استفاده کنید تا به طور انتخابی بر روی روشنایی، اشباع و کنتراست بخش های خاصی از تصویر کار کنید.
هنگام کار با رنگ ها هدف باید این باشد که تنها رنگ هایی را برجسته کنید که هارمونی دارند. من اغلب یک چرخه رنگ به همراه دارم تا بررسی کنم که رنگ ها در یک تصویر با هم هارمونی یا هماهنگی دارند یا نه و آیا لازم است میزان اشباع (saturation) هر کدام از آنها را کم (یا زیاد) کنم.
درباره این سایت